Sidor

15 dec. 2017

Lucka 15







Nu är det nog dags att sätta igång och göra något att ge bort till jul,
kanske dags att försöka lära sig virka, det verkar ju jättekul.
-
Hon tänker börja med några riktigt fina grytlappar,
Det kommer ju att bli alldeles fantastiska julklappar.
-
Virkböcker, garn och virknål plockas fram med fart,
Luftmaskor borde vara en bra start.
-
Hon kollar i virkboken hur man luftmaskor gör,
Sedan sätter hon igång med glatt humör.
-
Maska efter maska bildar snart en jättelång rad
Eva-Nelly virkar på och känner sig glad.
-
Från köket hörs Kajsa-Karin ropa förskräckt,
du har ju snart hela huset med luftmaskor täckt.
-
Oj, säger Eva-Nelly, jag vet inte riktigt vad som händer,
jag har nog inte riktigt lärt mig hur man gör när man vänder.
...
Ricotta i min potta! Så trassligt det blev! 
Och faktiskt inte alls likt grytlappen som visades på bild i boken.
Jag tror jag får börja om!
Svamphattar och granbarr på er!
Vi ses imorgon!

(Rim Eva Markström övrig text och bild Marie Matsson)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar